klik :: klik

klik :: klik

Monday, September 14, 2009

kemeriahan syawal sudah dirasai..

Selamat aidilfitri
Kepada saudara serta saudari
Setahun hanya sekali
Merayakan hari yang mulia ini

Aidilfitri di perantauan tak lah seindah aidilfitri di kampung halaman.. Namun, kemeriahan dah terasa bila dah sibuk-sibuk buat biskut raya. Kena buat okey! Sini takdak sapa nak jual macam kat opis tuh...
Dalam sibuk mem"pantang"kan diri sempat jugak buat sejenis dua biskut. Bukan apa, karang tetamu datang, tadak biskut ka? Sambil berperang dengan Rania yang dah pandai dengki mendengki ngan ummi dia sendiri, dapatlah juga siapkan biskut samperit, tart jem, putu kacang, dan biskut tiada nama... Buat sikit2 ajer.. Biskut milo permintaan hubby tangguh dulu memandangkan rania dah mengamuk! Biskut mazola kegemaranku jugak masih tak menjadi..
Inilah hasil tangkapan gambaq biskut yang dah siap.. Kecuali putu kacang sebab tengah jemur.. Lupa plak nak amik gambarnye!

Inilah dia tart jem strawberry!



Buat huduh2 pun jadi la..


Nilah biskut tiada nama sebab dah bosan menekan samperit.. jadi yg lebih buat macam ni.. hihihi.. ada nama nak bagi x?


Samperitttt resepi ummi resepi turun temurun.. Sakit jejariku ini..

Haishhh biskut mazola, cornflakes madu & biskut milo bila nak buat nihhhhh?? Ada sapa2 nak tolong x???

6 comments:

Ms. Widya said...

Alahai nisa.. rajin nyer dia pantang2 buat kuih eh.. si be lah si kecik tu x mengacau.. hehe

masniza mahmud said...

uiks! pantang2 pun sempat lagi wat biskut heheheh comel je rs :p

dakcik said...

sempat lg dlm pantang wat kuih ek...byk lak 2..biskut semperit tuh mmg favourite ain sgt2..nk ckit bleh?mak ain xwat thn nie..wat sdri xjadik..huhu

Anonymous said...

boleh paste ke recipe tradisi samperit ?

jue said...

sedap tu nisa

MiSz eiN said...

pandai nye kamu buat kuey...