klik :: klik

Monday, September 23, 2013

keluh kesah mak esah, ko ingat ada orang kesah?

Ko mementang la boss ko nan hado kan, ko belek la belog ko ni kan, ko lap la sawang-sawang kan.. ahaks! dah lama bebenor tak ambik berat tentang kisah belog ni... Jadi harini sesaje la kan buat pembaharuan sikit kan.. kan... *ko rasa ada ke orang baca belog ko yang cenggini???* muehehehehe

Rilek sikit harini saja pelan-pelan cari idea, cari semangat berbelog balik. Sekarang dah tak sama macam dulu. Dulu iya la, masa tengah rehat, otak tengah fresh & idea mencurah-curah bagai mencurah air ke daun keladi gituww, ada je kan nak menulis, nak mempoyo, nak meroyan bagai.. Sekarang dah keje kan, ha rasakan la kan... dulu nak keje sangat kan? kan?!

Huwarghhhh seriously i'm sick! tired! dan yang sewaktu dengannya.... CTG please come to mama!!! tak sabar.. tak sabar... errrrkkkk... boleh gituw???



the latest me with 3 kids now... hehehe.. boleh dah tu kan? kan? nak menambah kan? hahaha... 

Sinopsis Cinta Jannah





Tudia lamanya rasa Sabtu Ahad baru ni kan sebab hati tak menyabo nak tengok cerita Cinta Jannah yang comei dan Izaryl yang hencem, kikikiki..  Rasanya korang-korang semua pun gitu kan kan? Hahaha.. sabo sabo, 2 episod je lagi ha nak habis...

Tapi... nampaknya Izaryl kawin jugak ye dengan Damia Ramonazamzam gedix tu! Hahaha... 

Dengarnya tajuk asal cite ni bukan Cinta Jannah kan? Syurga tanpa bidadari mulanya, pastu tak jadi pulak... sedap lagi tajuk asal, tapi whatever lah kan... heeeee

Haaaa mari kita layan Kak Misha nyanyi jap... ambik aura nak tengok petang satgi kul 7.00 malam terpacak depan TV siap mandi, siap ambik ayaq sembahyang.. masuk ja waktu terus solat na, jangan leka.. *ingatan untuk diri sendiri, muehehe*


Ni sedikit sebanyak sinopsis ceritanya:-


Jannah (Nelydia Senrose) melarikan diri dari rumah setelah dipaksa oleh keluarganya untuk mengahwini Suffian sebagai isteri kedua. Bapanya, Abdullah ingin menebus balik tanah kebun yang digadai oleh adiknya, Razak kepada Suffian selepas kalah judi. Jannah dibenci oleh bapanya sendiri sebab beliau begitu inginkan anak lelaki untuk mendapatkan harta pusaka ibunya. Duit tersebut juga dapat digunakan untuk mengadakan kenduri nikah untuk anak sulungnya, Balqis (Reen Rahim). Jannah dibenci oleh bapanya sendiri sebab beliau begitu inginkan anak lelaki untuk mendapatkan harta pusaka ibunya.



Setibanya Jannah di Kuala Lumpur, Jannah menjadi keliru kerana tiada hala tuju. Tatkala memikirkan apa yang bakal dilakukan, beg tangannya telah diragut dan Jannah jatuh, terhentak kepalanya dan jatuh pengsan.


Secara kebetulan, Izaryl (Aeril Zafrel) lalu di situ lalu membantu Jannah yang pengsan. Pada masa yang sama, Izaryl berada dalam dilema kerana dia terpaksa mencari seorang isteri dalam masa 3 bulan bagi mengelakkan dirinya mengahwini Damia (Ramona Zam Zam), pilihan ibu Izaryl sendiri.


Dalam keterpaksaan, Izaryl membohongi Jannah dengan mengatakan bahawa dia telah memperkosa Jannah semasa dia pengsan. Justeru, mereka terpaksa berkahwin. Apabila mengetahui tentang perkahwinan itu, ibu Izaryl, Tengku Zareena (Dian P Ramlee), berasa amat marah. Tengku Zareena telah merancang untuk memisahkan mereka berdua dengan berpakat bersama Damia untuk menggoda Izaryl dalam harapan untuk menghancurkan rumahtangga Izaryl dan Jannah.


Hat bawah ni teman yang buat kesimpulannya ye; kikikiki


Jannah kembali ke pangkuan keluarganya disebabkan mahu suaminya berkahwin dengan Damia, sedangkan pada ketika itu dia sedang mengandungkan anak Izaryl.  Walaubagaimana pun dia telah di halau oleh bapanya kerana mengandung dan akan memalukan keluarganya lagi sekali.


Jannah akhirnya bertemu Kartina Aziz (taktau sapa, bonda ke) yang bantu Jannah sampai bersalin dan tengok preview tu sampai anak Jannah dah besar pun Jannah masih tak berjumpa Izaryl dan anaknya tak kenal pun lagi ayahnya... 

**wah gitu dok buat ramalan cerita... kakakkaka... eksaited sangat sampai semua segala punca pun nak google tentang cerita nih.. LOL.. 





Wednesday, September 4, 2013

migrain


Memandangkan diri iolls ni selalu sangat di serang migrain, argh selalu stress mungkin! mungkin je tau.. hakhak.. jadi, nak share lah ngan korang-korang, ye korang! yg ada rasa yang sama sepertiku... hehehe.. tapi kan lately ni dah kurang sikit sebab amalkan minum susu omega... tak macam dulu selalu datang keje muka sugul je manjang, lambat makan je nak pitam, nak gigil bagai.... Alhamdulillah... selain dari ikut cara ni, cuba usahakan minum susu omega, insyaAllah....


Tanda-tanda migrain

- Rasa ngeri ditusuk dengan jarum pada sebelah kepala dan merebak ke bahagian hidung dan sekitar mata .
- Kesakitan teramat sangat dan berdenyut2.
-Pandangan silau, kabur dan kadangkala menjadi gelap.
- Tekak berasa loya, muntah dan kadangkala tangan dan kaki menjadi sejuk.
-Pesakit akan menjadi sensitif pada sebarang bunyi dan suara .
-Serangan selalunya berakhir dalam tempoh 4-72 jam.
-Sesetengah pesakit akan mengalami pengumpulan cecair dalam badan seperti bengkak bengkak dan membesar di bahagian tertentu anggota badan .

Cara elak migrain :HINDARKAN :

-Memakan makanan yang mengandungi thyramine seperti keju
-Makanan yang mengandungi monosodium glutamate (MSG)
-elak bau yang busuk, bunyi bising dan asap rokok
-Minuman yang mengandungi kafein berlebihan
-Stress dan tekanan
-Jadual tidur yang tak tetap
-Menundakan waktu makan dan biar perut kosong terlalu lama .


Cara rawat migrain / mengubati migrain: Ikut tips seperti hindar sakit kepala:
 ikut sunnah, ikat kepala dengan kain / serban , berbekam atau berinai di kepala . 

Apa yang penting , makan ubat , atau jika tidak mahu bergantung dengan ubat amalkan pemakanan sihat , hidup yang terurus dan jiwa yang sentiasa mendekati tuhan bila dilanda sebarang dugaan. Semoga semua sihat ya, kawan-kawan . 

Dalam Kitab as-shahih sewaktu menjelang wafat, Rasullullah mengaduh katanya, "Aduh, kepalaku" Lalu Baginda mengikat kepalanya untuk menahan sakit (Hadis ditakhrij oleh an-Nasa'i, ibn Majah dan Ahmad]



Wednesday, August 21, 2013

Keruing Villas @ Putrajaya







KERUING VILLAS @ PUTRAJAYA

Building Type : 2-Storey Link House
Land Size : 22' x 78'
Built-up : 2473 - 2556 sq.ft
Total Unit : 24
Location : Sg Merab and beside to Taman Desa Saujana(in between of Putrajaya & Bangi)
Land Title : Malay Reserved Land (only Bumiputra)
Bedroom : 4+1
Bathroom : 4
Specification : Fully Finishes with tempered glass railing at staircase and balcony, first floor furnished with laminated timber floor.

Start Construction : June 2013
Expected Date of Completion : April 2014
Current Construction Stage : 15%

Accesibility :
- 2km to Putrajaya Entrance
- 7km to Bandar Baru Bangi
- 7km to Alamanda Shopping Centre
- 8-10km to PICC, Masjid Besi & Palace of Justice
- 12km to Hospital Putrajaya

***Governments' Booking only RM1,000
***Privates' Booking only RM2,000

Sesapa yang berminat boleh contact i, nanti i kasik contact no. developer. Cepat2 kalau nak sebab rumah dah tak banyak n offer rebate 11k sampai 31 Ogos je tau.. :)


Thursday, June 6, 2013

Sinopsis Teduhan Kasih



SINOPSIS TEDUHAN KASIH

"Kau ingat dengan anak ni kau boleh paksa aku ubah keputusan aku? Kau nak ugut aku dengan anak kau ni? Eh! Kau jangan haraplah aku akan ikut kehendak kau. Aku tetap ceraikan kau!" -RYZAL.

Sampainya hati Ryzal, hanya kasihnya sudah tertumpah buat Ayu teman baikku sendiri, tergamak dia menyingkirkan aku dalam keadaan begini. Ketika aku mengandungkan anaknya, dia melafazkan talak. 

Dan ketika aku merasakan aku sudah tiada siapa-siapa lagi di dunia ini dan jalan yang bakal aku lalui sangat gelap, dia hadir menyuluh kegelapan itu. Sekali gus meletakkan aku di tengah-tengah persimpangan di antara keikhlasan dan kenangan semalam.

"Sebab kita ada Adam. Kita nikah sebab Adam. Apapun yang berlaku, kita hanya fikirkan tentang Adam. Lagipun abang dah bosan hidup begini. Hidup abang benar-benar kosong. Tapi sejak abang kenal Adam, seperti hidup abang terisi dengan sesuatu. Abang mahu kita hidup sebagai sebuah keluarga. Abang tahu pintu hari Iffa tidak akan terbuka untuk mana-mana lelaki lagi, tapi tolong fikirkan cadangan abang ini." -EHSAN.

Aku benar-benar terperangkap. Sedangkan lelaki yang aku cintai separuh nyawa juga dengan mudah berlaku curang. Inikan pula dia, lelaki yang aku sendiri sedia maklum akan masa lampaunya yang kotor. Kelak akan adakah bahagia untuk aku dan anakku? Namun aku tahu hanya dengan Ehsan saja kami menumpang teduh.


Ehsan , seorang lelaki yang memiliki segalanya , berjawatan sebagai CEO disebuah syarikat.  Lelaki yang dikelilingi wanita-wanita cantik dalam hidupnya tetapi hidupnya kosong tanpa arah. Ehsan adalah insan yang diturunkan oleh Allah untuk membantunya. Kelahiran Adam merubah kehidupan Ehsan dan Ehsan mengganggap Adam adalah anaknya sendiri walaupun hakikatnya bukan. Kehidupan Iffa dan Adam merubah setelah hadirnya Ehsan dalam hidup mereka . Dengan sifat Ehsan yang romantik , ambil berat , manja dan kasihkan Adam membuatkan hati Iffa tercuit rasa sayang. Ehsan mengambil keputusan untuk menikahi Iffa demi Adam. Dalam kebahagiaan yang dibina sekali lagi Ayu datang untuk meruntuhkan kebahagiaan Iffa. Kali ini Iffa nekad dia tidak akan berdiam diri dan membiarkan Ayu merampas kebahagiaan yang dimiliki bersama Ehsan. 


mode; tengah tunggu novel ni sampai dekat opis. dah beli dah dekat karya seni dengan harga diskaun rm3.. hehehe syiokkkk! xsabarnya nak tahu kisah selanjutnya..... euwwwwwwwww! 

tapi geram gile kooot dengan ayu ni, nanti dia nak ehsan plak! apa jenis la dia ni ye... grrrrr! genggam penumbuk je sambil tgk citer. apakah???? kikikiki so emosi ok iolls.... good job la cite ni buat orang ternanti tertunggu tak sabar dan macam-macam lagi.. 



klik :: klik