klik :: klik

klik :: klik

Wednesday, September 16, 2009

kemeriahan syawal II

saya kembali lagi dalam siaran kemeriahan syawal sesi II/2009.. hahaha.. saja nak update biskut-biskut yang saya dah buat. huhu.. bukan nak menunjuk okey! ini saya punya belog kan? hahaha.. suka hati saya lah.. betul x? hihihi..

di suatu petang yang damai saya mencurik peluang buat biskut lagi.. itu pun selepas hubby balik sebab dia kena jaga rania.. huhuhu.. rasa nak buat biskut mazola. padahal saya, hubby, tok munah apatah lagi rania memang tak gemor biskut ini.. yang paling pentingnya saya tak leh makan kacang! ummi selalu buat, tiap-tiap kali raya umi buat sebab baba suka biskut ni.. saya buat biskut mazola ni sambil berangan sangat, tak perasan yang oven bukak api atas sajo, maka hanguslah bahagian atassss.. haishhh! penat! baru ingat sebelum tu bakar cornflakes madu, memang la pakai api atas! lupa nak tukar balik... berangan.. berangan..

tetiba teringat umi selalu buat agar-agar kering! alamak! lagi 4 hari sempat ke kering? degil nak buat jugakkkk... siap suh hubby pinjam pemotong agar-agar kat rumah jaja.. hihi.. tu dah tengah jemur.. harap kering sebab jordan kan panasssss...




ni biskut mazola yang di snap sebelum bakar.. hahahha..


cornflakes madu ni lah punca mazola hangus kat atassss.. hangus-hangus pun buleh makan jugak lagikkk..


ni agar-agar kering degilll nak buat jugakkk.. tak kering padan muka saya!


ni lah putu kacang yang dah kering. hari tu kan lupa nak tangkap gambaq dia... hahaha..

8 comments:

siti said...

rajin sgguh dia no..

MiSz eiN said...

nissa, caner eh nk wat agar2 kering tuh? ein suke sgt makan. tp xtau buat. beli jer selame nie. wat agar2 cam biase pastu potong2 then jemur je eh? nak wat la klu senang camtuh...

axie said...

pndainya nisa buat biskut raya

MRS. K said...

wahh..kagum!! kagum!!
so, tak blik raya sini ke?

kak fyza said...

wahhhhhhhhh gile banyak kuih buat nie..dalam pantang2 ni pun rajin nya nisa buat kuih..pandai lak tu..kalau akak memang fail la..adoiiiiiiii tak sedar2 diri lagi nei..asyik la tunjuk2 kuih kat kedai jek..hahahaahah..bangga tengok hasil keje nisa..anyway selamat hari raya ..maaf zahir batin yea nisa..

Deelira said...

wow...
SANGAT RAJEN

yussygsara said...

nisaa..rjinnye wat bskut rye dlm duk pantang lgi tuuh..huhu..comel2 lak tuu..mmg istri mithali sunggoh..:)( dlm ati jeles sbb sara lgsg xpndai wt bskut rye..heheh)

♥♥ n.i.s.s.a ♥♥ said...

siti:bukan selalu nak rajin..hahhaha

ein:buat macam agar2 biasa ein,
tambah gula batu jer..kena kasi keras..pehtu jemur seminggu..

azie:takle pandai..suma taya

ummi..hihihi..

kak fyza:selamat hari raya jua to kak fyza & family..maaf zahir batin..

sara:jangan jeles..sara leh beli kat KL nun yang jauh lebih sodapp..